*Genom skapandet av en kundprofil godkännes de allmäna villkoren.
Tjänsten omfattar support av Org2000, Bartender, Prisym och LabelThis. Vi erbjuder hjälp av felsökning, programrättningar och uppgradering vid behov. Supportavtalet gäller för den eller de kontaktpersoner som har angivits vid tecknandet av avtalet, men det går bra att lägga till ytterligare kontaktpersoner inom företaget.
All kontakt med vår supporttjänst sker via vår support portal där alla ärenden hanteras och behandlas. Länk till supporten är http://support.bitimprove.se
Avtals kostnaden är 1200:-/år och kommer att debiteras årsvis i förskott.
Avtalet gäller ett år från avtalsdatum, och förlängs sedan automatiskt med ett år i taget om ej skriftlig uppsägning inkommit från någon av parterna senast 3 månader innan avtalets utgångsdatum.
Sker enligt gällande tjänsteprislista och debiteras per påbörjad halvtimma. Samtliga priser är exklusive moms. Resor och övrig tid hanteras enligt vad som står i tjänsteprislistan. Felavhjälpning beräknad till längre än två dagar kommer att aviseras innan åtgärd.
För kunder utan supportavtal debiteras varje påbörjad heltimme.
Alla fakturor kommer att hanteras via BitImproves samarbetsparner Svea Ekonomi.
Kund är själv helt ansvarig för sin mjukvara, hårdvara och övrigt utnyttjande av tjänster, BitImprove har inget ansvar för innehåll eller utnyttjande och ev konsekvenser detta kan få för kund eller tredje part. BitImprove kan aldrig åläggas att ersätta större belopp per månad än motsvarande månadsavgift. Om felet ligger utanför BitImproves möjlighet till kontroll och felavhjälpning utgår ingen ersättning. BitImprove är inte ansvarig för kunds hård- respektive mjukvara.
BitImprove support äger rätt att utan medgivande av kunden överlåta rätten att mottaga betalning enligt detta avtal.
Om fullföljandet av något av parternas åtaganden enligt avtalet försvåras eller förhindras av omständigheter som part ej kunnat råda över såsom arbetskonflikt, åsknedslag, eldsvåda, krig, mobilisering eller militärinkallelser av större omfattning, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, myndighetsbestämmelser, uppror och upplopp, inskränkning i fråga om drivkraft, allmän knapphet på transporter, varor och energi samt fel eller försening i leveranser från underleverantörer på grund av omständigheter som här angivits, skall detta utgöra befrielsegrund, som medför framflyttning av tidpunkt för prestation och befrielse från vite och andra påföljder. Detta äger tillämpning oavsett om orsaken till försening inträffar före eller efter den avtalade leveransdagen. Om avtalets fullgörande till väsentlig del försvåras eller förhindras för längre tid än två månader på grund av viss ovan given omständighet äger vardera parten, utan ersättningsskyldighet, rätt att skriftligen frånträda avtalet.
Konsult 1 290 kr/tim
Restid Halv timtaxa
Milersättning 42 kr/mil
Konsult 1 690 kr/tim
Restid Halv timtaxa
Milersättning 42 kr/mil
Vardagar kl. 08.00-17.00,
Övertid +50%:
Vardagar kl. 06.00-08.00 respektive 17.00-20.00.
Övertid +100%:
Vardagar kl. 20.00-06.00 eller helgtid.
–För arbete som i samråd med Kunden förläggs till annan tid än ordinarie arbetstid, skall timpriset uppräknas med påslag enligt ovan.
–Restidsersättning, traktaments-, rese- och logikostnader debiteras utöver konsultarvodet.
–Betalningsvillkor 30 dagar.
–Samtliga priser är angivna exklusive mervärdesskatt.
–BitImprove förbehåller sig rätten att revidera prislistan en gång per kalenderår.
–All konsultinsats debiteras på löpande räkning enligt ovanstående prislista såvida inget annat skriftligen överenskommits mellan Kunden och BitImprove.
–Underhållsavgift faktureras årsvis i förskott.
–Licenshyra debiteras kvartalsvis i förskott
–För telefonassistans/Support debiteras minst en halvtimme. Den tid, utöver vad som ingår i Kundserviceavtal, som BitImprove använder för felsökning/rättning i underleverantörernas produkter debiteras löpande enligt gällande prislista.
–Vid helgdagar och under semesterperioden kommer supporten ha mindre bemanning, vilket kan leda till längre ledtider.